Blogging tips

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Γεμιστά κατσαρόλας!

Καλοκαίρι χωρίς φρέσκα λαχανικά δεν υπάρχει!!
Και πόσο μάλλον στην επαρχία, που οι περισσότεροι έχουν τον δικό τους κήπο!
Να είναι καλά και εμάς οι φίλοι μας που φροντίζουν να μας φέρνουν μπόλικα φρέσκα, 
μυρωδάτα λαχανικά...ότι πρέπει για γεμιστά!!
 Εμείς είμαστε ακόμα στο σπίτι στη θάλασσα και εκεί δεν έχω πολυτέλειες...ένα μικρό φουρνάκι
έχουμε αλλά ένα ταψάκι γεμιστά ΔΕΝ μας φτάνει!
Έτσι λοιπόν, έκανα τα γεμιστά με έναν παλιό τρόπο που έμαθα από την πεθερά μου
που είναι πρώτη σε ότι αφορά παραδοσιακά κρητικά φαγητά...στην κατσαρόλα!!

Λίγο πολύ όλες ξέρουμε να φτιάχνουμε γεμιστά, η καθεμιά με τον δικό της τρόπο!
Έκανα αυτή την ανάρτηση όχι τόσο για να σας γράψω τη συνταγή μου όσο
για τον τρόπο να τα φτιάξετε στην κατσαρόλα!
Αλλά ας σας γράψω και τα υλικά που χρησιμοποιώ εγώ χωρίς ποσότητες...
τα δικά μου γεμιστά λοιπόν τα φτιάχνω ως εξής:
ντομάτες
πιπεριές
πατάτες
κολοκύθια
μελιτζάνες
κρεμμύδι
αμπελόφυλλα
κολοκυθοανθούς (δεν είχα στις φώτο)
καρότο
δυόσμο 
άνιθο
ρύζι 
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι

Αδειάζω τις ντομάτες, τις πατάτες,τα κολοκύθια,τις μελιτζάνες 
και ρίχνω τη σάρκα τους στο multi.
Επίσης, αλέθω το κρεμμύδι και ένα καρότο.
Ψιλοκόβω τον άνιθο και τον δυόσμο και τα ρίχνω όλα σε ένα μπόλ,
προσθέτω το ρύζι, 1 κιλό ρύζι και ρίχνω μέσα περίπου δύο κούπες λάδι και λίγο νεράκι.
Αλατίζω λίγο το εσωτερικό των λαχανικών μου και αρχίζω το γέμισμα...


Στον πάτο της κατσαρόλας βάζω μια στρώση πατάτες κομμένες σε φέτες (προληπτικά
περισσότερο για να μην μου αρπάξουν τα λαχανικά μου) και ξεκινάω να 
τα βάζω μέσα...


Τυλίγω τα αμπελόφυλλα και τα τοποθετώ ανάμεσα στα λαχανικά για να είναι πιο σταθερά
και έτσι τελειώνει η πρώτη στρώση...


και συνεχίζουμε βάζοντας τη δεύτερη στρώση με τον ίδιο τρόπο...

 
 ρίχνουμε μια κούπα λάδι και νεράκι. Σκεπάζουμε τα λαχανικά μας με
ένα πιάτο και βάζουμε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας. 
Μόλις πάρει μια βράση το χαμηλώνουμε και ανα διαστήματα κουνάμε λίγο την
κατσαρόλα για να μην "πιάσει" απο κάτω. 

Αυτά...σας λέω είναι πεντανόστιμα!!!



7 σχόλια :

  1. Μόλις έβαλα τα γεμιστά μου στο φούρνο !!!!! Την επόμενη φορά θα τα φτιάξω με τον δικό σου τρόπο -ή μάλλον της πεθεράς σου !!!! Πολλά φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μμμμμ πραγματικά είναι το ιδανικό φαγητό για Καλοκαίρι !!!!
    Να σου προσθέσω 2 μυστικά ?? Μέσα στη γέμιση σε οτιδήποτε γεμιστά να βάζεις λίγο φρυγανιά τριμμένη και λίγο ρύζι διαφορετικό από αυτό που συνηθίζεις για την γέμιση ... το έχω μάθει από πολύ παλιές νοικοκυρές και το εφαρμόζω !!!
    Καλοφάγωτα λοιπόν και καλή συνέχεια στις διακοπές σας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τη φρυγανιά πρώτη φορά το ακούω...για το ρύζι, το έχω ακούσει ...με ρύζι ή λίγο πλιγούρι. Το έχω κάνει με πλιγούρι και μου αρέσει...αλλά δεν αρέσει στον άντρα μου οπότε δεν το κάνω πιά! Την φρυγανιά πάντως θα τη βάλω την επόμενη φορά!! Ευχαριστώ πολύ!!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Καλή σας όρεξη!!!Νοστιμότατο φαίνεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και είχα σκοπό να κάνω γεμιστά αύριο!!!! Λές να τα κάνω στην κατσαρόλα? Πολύ ωραία φαίνονται!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά, Κωνσταντίνα μου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ε δεν τα είχα δει ξανά έτσι τα γεμιστά! Νομίζω πως ανακατεύονται οι μυρωδιές τους περισσότερο απ ότι στον φούρνο και θα είναι πεντανόστιμα. Καλο ΣΚ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να μια άλλη εκδοχή των γεμιστών Κωνσταντίνα μου...στο τσικάλι...που λενε εδώ στην Κρήτη..χι.χι. εξυπνη ιδεα γεμιστα στην κατσαρόλα... την επομενη φορα θα τα κανω ετσι.. ο δικος μου τα θελει ζουμιστα.. και στον φούρνο τα τρώει αμεσως μολις βγουν να εχεου ζουμακι...σε ευχαριστουμε για την συνταγή...... φιλακιαααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Pin It button on image hover
Blogging tips
Pin It button on image hover
Blogging tips